Nyheter mai 2019

PowerOffice Go
Del artikkel:

PowerOffice Go er oppdatert med mange nyheter og forbedringer:

Regnskap

  • Forbruk på regnskap Micro abonnement er nå tilgjengelig under Abonnement – Oversikt. Abonnementsadministrator får også varsling når 90% og 100% av de inkluderte bilagene er benyttet.
  • Klientansvar per prosjekt viser ikke lenger prosjekter uten transaksjoner.
  • Alternative kolonner for prosjekt og avdeling i reskontrorapportene.
  • Arvet prosjekt og avdeling fra bilagshode er alltid synlig på konterings-/varelinjene.
  • Nye flettekoder for profileringsmaler:
    • Produksjonsdato for dokument
    • Produksjonstidspunkt for dokument
    • Kundens e-postadresse
    • Kundens organisasjonsnummer
    • Kundens telefonnummer
    • Eksternt ordrenummer fra importerte ordrer

eFaktura/Vipps eFaktura til private er nå tilgjengelig for alle!

  • eFaktura onboardes og aktiveres direkte fra Go.
    Ingen avtale med Nets må fylles ut.
  • Støtter eFaktura 1.0 og 2.0.
    • Send eFaktura direkte til kundens nett- eller mobilbank.
    • Umiddelbart tilgjengelig for 2.0 kunder.
    • Kunden kan også betale eFakturaer gjennom Vipps.
  • Sending av eFaktura /Vipps eFaktura til private har en tilleggskostnad på kr. 3,- per faktura. Denne kostnaden krever PowerOffice inn på vegne av bankene.

Les mer om eFaktura i vårt hjelpesenter

Generelt

  • Samlet enkelte filter og søkefelt i èn filterknapp i alle rapporter.
  • Alternativ kolonne for kontaktgruppe i kontaktlistene.
  • Alternativ kolonne for antall dokumenter på en kontakt.
  • Felter for fakturautsendelse er lagt ut i egen fane på kundekort (for å få bedre plass i fanen salg).

Time

  • Datotabell for time og kostpris per ansatt.
  • Rapporten timetransaksjoner har fått egen tilgang i rollestyringen.
  • Forbedret avrunding ved at timer nå lagres i minutter.

Lønn

  • Feriepengelisten utelukker nå ansatte som ikke har saldo eller bevegelse.
  • Ny mal for beregning av lønnstrekk feriepenger med 21,67 virkedager per måned for 5-dagersuke.
  • Korrigering av feriepengegrunnlag og avsetning kan gjøres via ansattekortet lønn / feriepenger til gode / for år. Korrigeringen medfører ingen bilagsføring.

Quality

  • Når kunden er en PoGo kunde foreligger det nå en mulighet for å legge en link på alle oppgaver. Ved å trykke på Go-Knappen fører den til det området hvor oppgaven skal utføres.
    Forutsetning er at det legges en knytning mellom Kunden i Klient Admin og kundekortet.
  • Flere kolonnevalg under innstillinger og Qualityoppgaver
  • Kan velge alternativet at ID-kontrollen av person er foretatt elektronisk
  • Kolonne for sluttdato i oversikten over aktive oppdrag

API

  • Inkasso:
    • Egen checkboks på kundekort om forfalte fakturaer skal overføres til inkassobyrå.
    • Startnummer for fra og med hvilket fakturanr som blir overført automatisk til inkassobyrå
    • Endret ordlyd i Go på overføring av faktura til inkassobyrå. Fjernet ordlyden «inkassosak», og erstattet med overføring til <utvidelsesnavn>.
    • Diverse forbedringer i inkasso API’et – tilrettelegginger for eksterne parter.
  • Lagt til referansefelt for duplikatkontroll i en rekke API tjenester
  • Mva koder viser nå gyldig fra/til i API’et
  • Nå mulig å sende inn dokumentasjon til et importert bilag – for alle bilagstyper!

Integrasjoner (Oversikt over alle integrasjoner i Go finner dere her: Utvidelser)

  • Direkteintegrasjon med inkassoselskapet Conecto. Digital integrasjonsløsning fra Conecto som eksklusiv partner med Regnskap Norge. Aktiver løsningen på 1-2-3. Klikk her for mer info.
  • Direkteintegrasjon med Driv fra SpareBank 1 SMN.
  • Direkteintegrasjon med Picasso, et komplett booking- og administrasjonssystem for hoteller.

Klar til å prøve PowerOffice Go?

Publisert 22.05.2019