Blogg

PowerOffice er nominert til Gullfisken, landets største reklamepris

PowerOffice er nominert til Gullfisken, landets største reklamepris

Publisert 06.02.2025

Blogg

PowerOffice er nominert til Gullfisken, landets største reklamepris

PowerOffice er nominert til Gullfisken, landets største reklamepris

Publisert 06.02.2025

2024s beste TV-reklame skal kåres på TV2, og PowerOffice skal konkurrere mot kjente merkevarer som Tine og Norsk Tipping.

De færreste forbinder regnskapsprogram med humor og kreativitet. Kampanjen er nominert til Gullfisken, den mest høythengende reklameprisen i landet, blant annet fordi reklamen ifølge juryen “bruker humor på en vanvittig god måte”.

Dermed skal vi i PowerOffice konkurrere mot kjente merkevarer som Finn.no, Tine og Widerøe i Oslo 7. Februar 2025. Og det skjer med en god dose stolthet.

– For oss er dette en enormt stor anerkjennelse og en bekreftelse på at vi har gjort mye riktig i hard konkurranse mot andre regnskapsprogram. Sammen med reklamebyrået Morgenstern har vi skapt et knallsterkt konsept som virkelig fester seg hos publikum. Tilbakemeldingene vi har fått har vært overveldende, og Gullfisk-nominasjonen er så absolutt kronen på verket, sier markedssjef, Johanne Borøy Mosti.

Morgenstern og PowerOffice har allerede vunnet en Sølvfisk, og nå konkurrerer vi om Gullfisken på TV2. Fra venstre: Marianne Strandly, prosjektleder Morgenstern, Torkild Jarnholt, tekstforfatter, Philip Notland, AD/designer, Bjørnar Buxrud, tekstforfatter, Cathrine Elnan, innholdsansvarlig i PowerOffice, Johanne Mosti Borøy, markedssjef PowerOffice, Jonas Blix, digital markedsfører PowerOffice, Per Scavenius, rådgiver i Morgenstern, Camilla Kim Kielland, daglig leder i Morgenstern.

Tilbakemeldingene har blant annet vært at det ikke går an å si “har du to minutter” uten å tenke på PowerOffice.

– Det er utrolig morsomt at konseptet fra reklamen fester seg så sterkt at publikum tar det med seg inn i hverdagen. Vi har i mange år satset på merkevarebyggende kommunikasjon, og det har gitt stor effekt, sier Borøy.


I en krevende hverdag er én ting enkelt

I den gullfisk-nominerte reklamefilmen vår har vi forsøkt å ta for oss den krevende lederhverdagen

I reklamen møter vi en sjef som må forholde seg til medarbeidere som gjør hverdagen hennes en smule utfordrende. De ansatte har forventninger og krav om både kjøttfri hendag, tilrettelegging på hjemmekontor og strålevernstiltak. Men det er én ting som er enkelt, og det er regnskapssystemet.

– Situasjonene er selvfølgelig satt på spissen, men budskapet er klart: Det er ikke lett å være sjef nå til dags, og det kan jeg kjenne meg igjen i. Du har ansvar for daglig drift, forhandlinger, avtaler, regnskap og økonomiske resultater. Samtidig har mange personalansvar, som innebærer innspill, forslag, synspunkter, meninger og spørsmål fra ansatte. Men det er i alle fall én ting som er enkelt - i alle fall hvis du bruker PowerOffice - og det er regnskapet, sier administrerende direktør, Lise Mentzoni.


Med i gullfisk-kampen for første gang

Gullfisken er en publikumspris, som kårer årets beste reklamefilm blant tolv nominerte «Sølvfisk»-vinnere gjennom året. Vi i PowerOffice og Morgenstern, som er reklamebyrået vårt, vant for “To minutter” i april måned. Her kan du se de andre nominerte.

I denne konkurransen er vi en nykommer, men det er ikke første gang Morgenstern har vært med, de har vunnet Gullfisk de to siste årene, og begge gangene for Finn.no.

– Vi har hatt en kraftig kundevekst de siste årene, og er overbevist om at det også er takket være den kreative markedsføringen. Vi har klart å skille oss tydelig ut i et segment som tradisjonelt har kommunisert på mer traust måte, sier markedssjef Borøy i PowerOffice.

Gullfisken 2024 går av stabelen fredag 7. Februar. Sendingen vises direkte på TV2 fra klokka 22.10.


Her kan du se reklamefilmen som er nominert

Befriende enkelt regnskapssystem