Designpris til Bodø-selskap

Det nye produktet kunne ikke fått en bedre start enn ”Merket for god design”.

Del artikkel:

Bodøfirmaet PowerOffice ble i dag tildelt ”Merket for god design” for et revolusjonerende og skybasert regnskapsprogram. Nå skal de erobre verden!

– Vi er utrolig stolte over denne prisen, som er et håndfast bevis på at vi har lykkes med å skape noe som både er fremtidsrettet og ekstremt brukervennlig, sier administrerende direktør Heidi Thommesen.

Internasjonal satsing

Hun har allerede registrert en voldsom interesse for programmet, som vil være fullt tilgjengelig i september og får navnet PowerOffice Go. Mens de før har konsentrert seg om Norge, har PowerOffice denne gangen hele verden som et mulig marked.

– I tillegg til norsk har vi allerede klart versjoner på engelsk, dansk, finsk og svensk, sier Trond-Eirik Paulsen, gründer og hovedansvarlig for utviklingen av PowerOffice Go.

Med en usvikelig tro på det nye regnskapssystemet, er ikke PowerOffice redd for å legge lista høyt:

– Vi ser for oss en dobling av omsettingen, sier Heidi Thommesen.

God design er lønnsomt

Og det nye produktet kunne ikke fått en bedre start enn ”Merket for god design”. Det er Norsk Designråd som står bak kåringen hvor PowerOffice, i samarbeid med Eggs Design, vant i kategorien ”interaksjonsdesign”. Men det er ikke snakk om noe som bare skal se lekkert ut, for her handler det primært om funksjonelle løsninger.

– God design er god butikk, for brukerne. Vi har fra dag én konsentrert oss om å lage programmer som er intuitive, at det skal være lett for kunden å orientere seg. I et næringsliv som er i konstant omstilling, er tidsbruken alltid en kritisk faktor. Når vi kan komme opp med skreddersydde versjoner som gjør at bedriften sparer tid, så er vi samtidig med på å øke inntjeningen for kundene, sier Trond-Eirik Paulsen.

20 millioner kroner

Det er to års intenst arbeid og en investering på 20 millioner kroner som ligger bak regnskapsprogrammet PowerOffice GO som nå er under nøye uttesting hos piloter i markedet. Utviklingen har skjedd i samarbeid med Innovasjon Norge og Forskningsrådet som har bidratt med penger til prosjektet og det designtekniske er utført av Eggs Design.

GO byr på en rekke automatiserte løsninger som gjør hverdagen lettere for bedriftene, men det er særlig to forhold som gir programmet ekstra muskler. For det første er det skybasert. Dette betyr bedre tilgjengelighet og lavere priser. Dessuten slipper kundene å bekymre seg over installasjon, oppgradering, drift, vedlikehold og sikkerhetskopiering. Alt du trenger er en nettleser, understreker Paulsen.

Sosialt nettsted

Det andre store poenget er at GO har et integrert sosialt nettsted. Dette betyr at flere personer kan jobbe med de samme dataene i sanntid og de kan også kommunisere med hverandre. Ny måte å kommunisere mellom regnskapsfører og bruker av regnskapet vedr. økonomistyring vil gi mange muligheter for både bedriftene og regnskapsbyrå.

PowerOffice, som ble etablert av gründerne Trond Erik Paulsen og Tor Sivertsen på Fauske i 1998, har i dag 25 medarbeidere og en omsetning på 30 millioner kroner. I 2007 flyttet de firmaet til Bodø og skal fortsette sin vekst fra Bodø.

PowerOffice har i dag 1.000 kunder med over 8.000 brukere over hele landet. Den størst gruppen er regnskaps- og revisjonsfirmaer.

For ytterligere opplysninger: Trond Eirik Paulsen 971 71 201

Foto Bård Selfors / Tekst Rune Nilsen

Klar til å prøve PowerOffice Go?

Nytt skybasert regnskapssystem slår an

- Tradisjonelle regnskapssystemer med regnskap og bilag samlet i haugevis av permer er på vei ut. Skybaserte løsninger vil dominere fremover, tror Paulsen.

Fremtidens system som alle bedriftsledere bør få med seg

- Det nye systemet har effektivisert driften vår kraftig. Alt er lettere nå.