Buffer gjør livet enklere for regnskapsførere og bedrifter

Del artikkel:

I september var PowerOffice Go først ute med direkteintegrasjon med Buffer. Løsningen gjør det lettere for virksomheter å få lynrask tilgang på finansiering når de trenger det.

PowerOffice har valgt å samarbeide med Buffer for å gjøre livet enklere både for regnskapsførerne og bedriftene. Med Buffer får bedrifter tilgang til det de har fakturert, selv om kundene ikke har betalt ennå.

En finansieringsløsning fri for byråkrati

Økonomihuset er et regnskapsbyrå med lange tradisjoner som regnskapsfører og rådgiver for virksomheter i både privat og offentlig sektor. Etter at Buffer ble integrert med PowerOffice Go, har de inngått partnerskap med Buffer. Partner i Økonomihuset Dagfinn Søvik er opptatt av å effektivisere og automatisere ved å ta i bruk digitale regnskapstjenester. Han har stor tro på Buffer som løsning for å gi bedrifter lynrask tilgang til likviditet.

– Buffer er en genial og enkel løsning som ikke tar noe tid og er helt fritt for byråkrati. Jeg har troen på Buffer som lett tilgjengelig kreditt for våre kunder, sier Søvik.

Han mener det er en utfordring for mange virksomheter og en del regnskapsførere å utnytte alle de automatiseringsmulighetene som er tilgjengelige i dag.  Selv brenner han intenst for å effektivisere og automatisere.

– Derfor tente jeg også umiddelbart på konseptet Buffer. Mange kunder sliter med likviditeten innimellom. De færreste ønsker å pantsette hus og hjem, og de kan være skeptiske til factoring fordi de selv ønsker å holde kontakten med kunden istedenfor at denne skal betale til en tredjepart. Da kan Buffer være perfekt, spesielt for små og mellomstore bedrifter.

Et moderne regnskapsbyrå har mange roller

 Et regnskapsbyrå i dag er ikke det samme som det en gang var. Flere tjenester er blitt digitalisert og det har blitt enda viktigere å være gode rådgivere.

Daglig leder i Økonomihuset, Nina Jahnsen, forteller at utviklingen går i retning av at stadig flere virksomheter ønsker å benytte sine ressurser til sin egen kjernevirksomhet. Da setter de ut hele økonomifunksjonen til regnskapsbyrået.

– Vi håndterer både lønn, faktura, reiseregninger, ut- og innbetalinger, purringer og andre forretningstransaksjoner. Det blir dessuten stadig viktigere å gjøre regnskapsrapportering, offentlige oppgaver, delta i styremøter og generalforsamlinger og gi generell støtte til ledelsen, sier Jahnsen entusiastisk.

Regnskapsbyrået har i praksis blitt økonomiavdelingen til mange virksomheter, og får dermed inngående kjennskap til bedriften. Det gjør at Økonomihuset kan være en kvalifisert rådgiver, som lettere kan komme med de riktige rådene, også om finansiering.

– Med Buffer blir denne rollen ytterligere forsterket. Våre kunder vil nok ønske at det er vi som forteller dem om Buffer, og når det er riktig å bruke Buffer til finansiering, sier Jahnsen.

Nye muligheter for små og mellomstore bedrifter

Markedsbyrået Salto Norway i Bergen ble etablert i år, og er en av kundene til Økonomihuset. Det lille selskapet var blant de første som tok i bruk Buffer, noe som har gitt dem nye muligheter.

– Buffer er et verktøy som gjør at vi kan planlegge på en annen måte. Det er våre likvide midler og derfor trygge penger. Vi slipper å blande inn privatøkonomien, og det er kanskje den aller største fordelen. For et lite selskap der det er litt fra hånd til munn, kan det være akkurat den bufferen vi trenger for å eksempelvis kunne betale ut lønn i tide, sier Inga Øystese Hovde i Salto Norway.

Klar til å prøve PowerOffice Go?

Publisert 16.11.2018